Grafisch Ontwerp

_25jaar
Deze kaart werd gemaakt voor Maxim zijn 25 jaar. Hij kreeg een weekend wijnproeven cadeau van zijn vriendin en zij wou hem met een persoonlijke kaart verrassen. Er zit zelfs een verborgen boodschap in met een hint over het weekend.

_bedrijfsverjaardag
Voor het 5 jarig bestaan van het bedrijf VAAS, heb ik een klassevolle kaart mogen ontwerpen. Het moest minimalistisch zijn met een mannelijke uitstraling die de twee ondernemers van het bedrijf representeerd.
We hebben gewerkt met Pur Coton Cocaïne papier van 700 gram waar de voorkant in 2 kleuren letterpress is gedrukt met een digitale druk voor de achterkant.

_brand identity
Horeca uitbater Fabio Istoczak, gekend van restaurants Rauw en BLEND by Rauw, vroeg mij om voor zijn nieuw bedrijf STR.EAT de brand identity te ontwerpen.
Van logo, tot visuals, tot socials, tot brochures. Alles er op en er aan.
Het logo van STR.EAT is geïnspireerd op de look and feel van Boys n the Hood. We bedachten een ruw logo dat het straatleven weerspiegelt met een slogan in graffiti stijl.
Voor de logo's van de producten hebben we ons laten inspireren op de dualiteit van de productnamen. We kwamen met speelde en doordachte ontwerpen voor elk van de productlijnen.
Ook voor de t-shirts heb ik gezorgd voor leuke slogans en designs. Bekijk enkele pagina's van de brochure hier.

_branding horeca
Voor het Griekse restaurant Delphi, gelegen in Houthalen, mocht ik een nieuwe huisstijl ontwerpen.
Eerst heb ik het logo aangepakt en het een hedendaagse look gegeven. Daarna heb ik de menukaarten in een nieuw jasje gestoken.
Voor zowel het logo als voor de menukaarten heb ik mij twee typische kenmerken van het restaurant laten terugkomen namelijk de ruïnes van Delphi en de olijf.
De olijf komt terug in het logo weliswaar op een minimalistische manier. De asymmetrische ovale vorm verwijst hiernaar. Zowel de ruïnes als het totale logo is manueel getekend.

_cadeaubon
Wijnhandelaar 'VinodiVino' vroeg mij om een hedendaagse en originele cadeaubon te ontwerpen voor hun klanten. Ze wouden een foto van flessen wijnen en wijnglazen betrekken in de cadeaubon en dit heb ik op een speelse manier gedaan.

_doopfeest
Wanneer ik gevraagd werd om de branding voor het doopfeest van mijn petekindje te mogen verzorgen was ik dolgelukkig. Ik heb een digitale uitnodiging gemaakt, een bedankkaartje, een menukaart en naamkaartjes voor in het restaurant.
De stijl moest lieflijk, zacht en natuurlijk meisjesachtig zijn.
Daarnaast heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt en een geboortearmbandje ontworpen waar ook de gravering handmatig is gebeurd.

_kerstkaart
Het tuinarchitectuur bedrijf Uniek Groen had mij gecontacteerd om een originele en gepersonaliseerde kerstkaart te ontwerpen met hun logo.
We hebben het logo, door een kleine toevoeging omgetoverd tot een kerstboom.
De afwerking werd zorgvuldig gekozen daar waar de kleur overeen moest komen met hun huisstijl kleur. Om de kerstkaart nog specialer te maken hebben we gekozen voor foliedruk en voor een duplex papier. Hierdoor kreeg de kaart een deluxe uitstraling door een dubbele kleur op snede.

_koenvanmechelen
Toen Koen Vanmechelen 50 werd, heb ik de uitnodiging mogen ontwerpen voor zijn surprise party.
Ik had gekozen om te werken met een iconische foto van hem. De aandacht ging niet alleen naar de foto maar ook naar de tekst die door middel van een kribbel techniek zichtbaar was. De kleur geel refereerde dan weer naar zijn Cosmopolitan Chicken Project en vormde zo een geheel.

_menukaart
Toen Ristorante Arlecchino, gelegen in Hasselt, hun 40 jarig bestaan vierde, mocht ik hun huisstijl rebranden.
De menukaart kreeg een nieuwe cover alsook de layout binnenin.

_menukaart horeca
Voor het restaurant BLEND by Rauw, gelegen in Hasselt op de site van Cartier Bleu, heb ik de menukaart een nieuwe look mogen geven.
De ruwe stijl, eigenzinnigheid van het restaurant en de totale branding heb ik doorgetrokken in de lay-out van de menukaart alsook in de communicatie.

_nieuwjaarskaart
Voor het investeringsbureau VAAS heb ik een nieuwjaarskaart mogen ontwerpen. Ze wouden een minimalistische postkaart die ze naar hun klanten konden versturen.
Ik had gekozen om te werken met enkel typografie en te focussen op de tekst.

_ourwedding
Voor mijn eigen huwelijk heb ik de branding verzorgd. Zoals de save the date kaartjes en de officiële uitnodigingen tot de menukaarten en naamkaartjes. Mijn man en ik hebben gekozen voor een huwelijk met als thema Italiaans/Siciliaans en hebben ons geïnspireerd op de designs van Dolce & Gabbana.
De hele branding moest ons als koppel representeren en dat is goed tot zijn recht gekomen.
Voor de afwerking van de uitnodigingen en save the dates, hebben we gekozen voor letterpress in twee kleuren op papierdikte 600 gram Gmund Cotton Linen met kleur op snede.